ELS RECEPCIONISTES I LES SEVES COMISSIONS
Aquesta noticia fa dies que la volia comentar. Sempre es una desgracia que la gent es quedi sense feina però en aquest cas m’en alegro.
Avui en dia a Barcelona deuen haver hi uns 400 hotels mes que fa 14 anys, quan jo vaig començar amb el taxi. Doncs ho lògic seria que fes molts mes viatges al aeroport que fa 14 anys, doncs no. Si fa o no fa, faig els mateixos. Raro oi? Doncs si i molt.
Resulta que els senyors recepcionistes de Barcelona, han convertit la seva professió en la millor que hi ha a la ciutat desprès de ser alcalde.
La majoria de radio taxis que hi ha a la ciutat han acabat baixant-se els pantalons davant dels Senyors Recepcionistes.
L’emissora que vol que un hotel l hi doni viatges ha de pagar, pero no a l’hotel,a aquests senyors que hi ha tant amables a recepció.
Clar evidentment per els taxis que no tenim emissora es molt difícil enganxar un viatge al aeroport com no sigui un despistat.
El taxista arriba al hotel i el recepcionista ja l hi diu si es ciutat o aeroport el viatge, aleshores els taxistes tenen unes targetes que segons el color tenen un preu o un altre, i segons sigui el viatge te un preu o un altre també.
Aleshores els taxistes aquests deuen carregar l import aquest al client perque el viatge els hi surti a compte.
Els preus van des de uns 7 euros per un viatge al aeroport (hi ha uns que paguen 9)a uns 1 o 2 per un viatge dins la ciutat.
Tontos els taxistes que accepten treballar amb aquestes condicions.
Aleshores el taxista,al radio taxi o a uns delegats que tenen els hi compren les targetes per donar als hotels on els envií l’emissora.
A final de mes els delegats passen per els hotels a recollir les targetes i a pagar el seu import. Hi han hotels que no accepten les targetes i només volen cèntims en efectiu perquè no reparteixen entre tots els recepcionistes, sinó que cada un s’emporta ho seu.
Pero això ho fan tots tots i tots els hotels, inclòs les pensions del raval, hostals de poca monta tothom.
Quan ve el problema? dissabte nit o divendres també de matinada, hi ha falta de taxis, inclòs a les emissores, hi ha molta feina per el carrer i els taxistes passen d’anar als hotels a recollir clients pagant comissions.
Jo he sentit noies de emissores plorant casi demanant taxis que si us plau l’hi cobreixin els serveis que els hotels l’estaven trucant i dient de tot perquè no complien.
Es molt divertit veure als recepcionistes a les 4 o 5 de la matinada per el carrer barallan-se amb nanos colocats, per un taxi.
A mi quan em para un recepcionista d’aquests evidentment l’hi dic que no, que a ell no l hi faig cap servei.
-si us plau que aquells senyors perdran l avio
-i?
-agafal´s si us plau
-no,ni hablar. La resta de la setmana no vols que ens apropem al hotel els demés perque tens uns que et donen comissió, doncs ara busca aquells
-pero no ho pots fer això
-si que ho puc fer, qui es menja la carn també es menja el caldo
A vegades et be el guiri a intentar-te convença i el recepcionista els hi diu que a mi no em dona la gana, que soc un gandul. El que no saben els recepcionistes que jo parlo angles. Aleshores els hi explico el perquè no els vull dur i evidentment amb qui s emprenyen desprès es amb el recepcionista.
A algun, algun cop he portat, desprès d’explicar l hi davant del recepcionista el perque no el volia portar i encara hi algun que ha tingut la cara d’apropar-se al taxi i dir-me;
-no me das nada a mi ya que te llevas un buen viaje?
fillsdeputes!
Pero aquí no s’acaben les seves comissions. Totes les comissions que nosaltres abans cobràvem, les cobren ells.
Quan un client vol dinar, ells fan la reserva al lloc on els hi donen comissions. Quan volen anar a sopar ho mateix. Qualsevol altre tipus de servei que necessitin el mateix, perruqueries...no se mil coses.
Aleshores truquen al taxi, cobrant del taxi i del restaurant per exemple, a vegades tu intentes fer canviar de plans al client i no vol saber res, es fien mes del recepcioniste que de nosaltres.
Molts cops al mati quan surten els clients del hotel a fer negocis o turisme ja reserven dinars i sopars i t’els trobes per el mig de Barcelona mes tard amb el paper de la reserva d’on van a sopar.
Les putes? el mateix, el client ja surt del hotel amb una targeta d’on ha d anar i allà ja l’esperen i la comissió ja l hi fan arribar, no se com, pero al taxista no l’hi donen i a sobre evidentment comissió del taxista.
Nosaltres cobrem comissió alguns restaurants, poquets, algun putiferi ,i algun hotel per portar algun client, raro perque tothom be amb reserva feta i quan no en porten es impossible trobar una habitació lliure.
Ho nostre amb les comissions es una anecdota, jo vaig pillar a un putiferi quan la fira de construmat pero ara ves a saber quan tornes a pillar, et donen una alegria aquell dia i ja esta pero aquests es cada dia del any i amb la majoria dels clients que tenen al hotel, pillen dels taxis, restaurants putiferis...
Les nostres comissions les pillen ells, val nosaltres som onze mil, ells son tres-cents o 400 doncs la proporció es exagerada del que pillen.
Es un negoci ben grand ser recepcionista,vaig tindre un rotllo amb una noia que estava a una recepcio i nomes amb taxis s enportava cada mes sobre 300 o 400 euros + restaurants+putes+varis ah!!i el sou tambe tenen sou.
Es una vergonya el que esta passant i qui ho paga tot això? el que esta al hotel i evidentment el comentari que deu fer al arribar al seu país es;uy Barcelona es molt molt car pero m ho he passat tant be...
Evidentment en tota aquesta orgia de comissions el client del hotel els hi dona propina també per haver-l’hi enllaçat totes les coses.. algun cop he vist a un client donar 10euros de propina al recepcionista i 20cts al taxista.
L enllaç de la noticia es aqui
4 carreres:
Redéu. redéu, redéu, quina màfia. El que fan els recepcionistes, sí que és guindar i no el que feia Al Capone
Collons!
Guindar??
collons quins trapitxeos tio.... pensava que en el món del taxi això de les comissions no existia.... vaya tela.... en fi, al final qui menys culpa en té és qui acaba trencant els p`lats trencats per que els guiris al cap i a la fi tampoc en tenen cap culpa
Guapo, si senyor, guapo...
Entre el 3% que Maragall deia al Parlament, els "jefes de compras", els recepcionistes...
Ja. Com sempre, "el més tonto fa rellotges"...
Publica un comentari a l'entrada