dijous, 12 de juny del 2008

GASOIL PROFESSIONAL JA!!!!!!!!

Fins ara no he dit res de la vaga de transportistes,nomes que m’ha produït alguna incomoditat a l’hora de treballar però davant d’incomprensió de la societat davant el problema anem a explicar algunes coses.

Primer que quedi clar que jo ja no soc autònom desde fa dos anys i mig però els tractes que tinc com assalariat son cobrar un tant per cent de la recaptació i paga un tant per cent sobre el gasoil,per això m’afecta el tema.

Primer que res dir que aquesta gent,els transportistes,tenen dret a fer vaga com tothom.Estem fins els nassos de patir cues perquè els mestres no volen treballar o volen cobrar mes,vagues d`infermers,dels del fòrum filatèlic,de toreros o de mil coses com el dret a decidir(de la que estic totalment d’acord)i que totes afecten a la meva recaptació i al meu desenvolupament normal de la meva l´activitat.Osigui si ara hi ha marxes lentes per les carreteres es el que toca,i em sembla just,tot i que també em perjudiqui en la meva activitat.

Tot i la demagògia que se sent aquets dies,crec que el gasoil professional tindre que existir ja.El gasoil es la matèria bàsica en els nostres negocis i no es just que el comprem a peu de public.El que te una floristeria pot comprar les flors a preu de majoriste.El que te una llibreria compra els llibres a preu de cost,el que te una carnisseria comprar la carn a preu d’escorxador i no a preu de públic i així fins a mil exemples.Perque el que te un camió,una grua o un taxi no pot comprar la matèria prima a preu de cost?No ho trobo gens just.I si s´ha de comprar a preu de públic perquè no es revisen els preus dels nostres serveis cada 3 mesos segons el que hagi pujat el gasoil en comtes de anualment?Aquet era el meu camio,costava 980eur omplir el diposit,ara en poc temps costa 1400eur.

Tothom necessita el petroli per anar a treballar,ho entenc,però si no tenen petroli poden treballar igual,amb mes dificultats però poden treballar,un camioner no pot repartir la carrega anant amb tren,un taxista no pot portar la gent a coll i be,un gruer no pot arrossegar els cotxes amb els braços....

Doncs tots els sectors que es imprescindible el gasoil per desenvolupar la seva feina haurien de poder tindre gasoil professional.

Per no parlar ja del abus del seguros,el taxi que porto jo,si fos un cotxe particular el seguro valdria a prop de 600 o 700 eur per ser taxi val mes de 2000eur i acceptant el xantatge de les companyies que per asegurarte´l ,et demanen que a part facis amb ells un pla d´estalvi o els hi portis els seguros de la casa,el cotxe de la dona etc..un altre mon de mafiosos amb el que els nostres negocis conviuen.

En fi,no crec que s’hagi de criminalitzar als camioners perquè tallin carreteres o les ciutats es quedin sense els productes basics durant uns dies.Igual de segrestat em sento jo quan em quedo 2h aturat a un embús perquè dones maltractades estan manifestant-se i tallant carrers o quan aquells tallaven les rondes per les narcosales ,quan els estudiants no els hi sembla be el pla Bologna o els okupes demanant un habitatge digne.Totes aquestes reivindicacions que em deixen enganxat a un embús em costen un munt de pèrdues o de deixar de guanyar cèntims sense tindre culpa,pèro les trobo justes i les accepto com a part del joc democràtic,ara es just que aquets facin servir l´única força de pressió que tenen.

UN GASOIL PROFESSIONAL JA!!!!

13 carreres:

Mikel ha dit...

JA t´he dit el que en penso en el meu blog , pero em repeteixo aqui , ha estat un plaer circular aquets dies sense camions ;-P

ddriver ha dit...

MIKEL
si trobo mes trafic a la nit cobrare el mateix.Es diu taximetre per compte els metros sino es diria taxitempus,Els metres son els mateixos a 10 per hora que ha 70 per hora `per aixo penco sempre de nit,en el mateix temps faig moltes mes carreres.Nomes compte temps el taximetre quan esta parat el cotxe,mira quan pugis a un el que val esta aturat a un semafor...0.10eur,creus que val la pena enganxar molts semafors?o acabar rapid i tornar a posar la baixada de bandera?
Sobre les guerres de preus no en tinc ni idea,pero el gasoil profesional crec que hauria de ser ja!

Anònim ha dit...

Bueno,yo entiendo las dificultades de los que trabajan en la carretera,aunque ahora mismo las dificultades son para todos,pintan bastos con el petroleo tan alto,el euribor subiendo con lo que suben las hipotecas,pero resulta que está bajando el precio real de la vivienda,se paga más por algo que vale menos,
pero es verdad que les afectara la cosa más a los transportistas por ser la base de su trabajo.

Puedo entender que se ocupe la via publica en una manifestación,etc,pero esto de los transportistas creo que ahora se ha salido de madre,y algunos están utilizando métodos terroristas,y como tales tendrán que ser tratados.

Anònim ha dit...

Jo recolzo totalment la vaga dels transportistes, que hi ha alguns que aprofiten la vaga per passar-se de la ratlla, si, però no son la majoria, i nomes treuen que si a un l'han mort, que si han cremat no se quants camions.... Ningu s'ha parat a pensar que la majoria estan alli defensant la seva causa i que ells son els primers en no treballar=perdre diners?

Si no trobo peix a la plaça, ja en compraré un altre dia, total, no ens morirem de gana, que per sort o desgracia, la nostra societat esta ben engreixadeta...

el problema es que vivim massa bé, i no ens agrada fer soroll... i quan els que es decideixen a fer-ne, en fan de debó, ens molesta...a frança, tinguessin la situació que tenim al nostre pais... faria temps que paris cremaria.

ddriver ha dit...

MANGAS
En todos los conflictos hay minorias que aprovechan para ensuciar el ambiente.El poder tiene la tv i les interes que salga solo lo malo.Habia miles de camiones parados i en la tele en los altercados solo se veian grupitos de 15 como maximo liandola,los demas te aseguro que estarian parados en los parkings para ellos ,quemando horas i horas interminables,esperando que acaben las negociaciones i sin cobrar.Yo los años que llevaba el trailer,te aseguro que no hay nada mas aburrido que estar en un parking de camioneros tirado dias i dias,esperando una carga o haber llegado a Amsterdam el viernes a las 7 de la tarde i no poder descargar hasta el lunes a las nueve,bueno amsterdam aun es divertido peroigual que te pasava en Amsterdam te podia pasar en Arlon-Belgica-y ya m´explicaras que haces,lo mas divertido de ese pueblo es ver como salen los trenes de la estacion

ddriver ha dit...

GEMMINOLA
Molt be!!!!!!La setmana qe ve comença a França em sembla,amb ho que indirectaent gran part del transport d´aqui es veura afectat

Anònim ha dit...

Si yo entiendo que el trabajo de trasnsportista debe ser muy duro,a lo mejor hay que cambiar el modelo de transporte y pasar al ferrocarril,cuando esten los aves se podrá hacer,mientras tanto hay que atender a esta gente,pero claro,a este paso se van a convertir en actividades subvencionadas todas las profesiones.

Carquinyol ha dit...

No dic que no tinguis raó, però el tema del gasoil és un tema peliagut per la senzilla raó de que no depèn de nosaltres. Aquí podran baixar o pujar els impostos aplicats però, a la fi, sempre dependrem del preu que posin els països productors.

El gasoil professional serà una solució immediata, però com no comencin aviat a cercar altres fonts d'energia estarem així ciclicament.

ddriver ha dit...

MANGAS
que mas da!!Si la mitad de la poblacion son funcionarios,creditos a empresas...pescadores,agricultores...lo que no tiene logica es que los impuestos del gasoil sean los mismos para ir a trabajar que para ir a pasear no?

ddriver ha dit...

CARQUINYOL
El mateix que al mangas,els impostos per treballar no poden ser els mateixos per pasejar.
Hi han mlts taxis que porten motors hibrids,altres de sempre han anat amb glp.
Evidenment el preu del gasoil anira pujant pero com a minim els impostos aplicats que no siguin els que son

Uribetty ha dit...

Estic d'acord, per aquests tipus de professions que el gasoil és una necessitat hauria d'existir aquest conveni, i si no es fa serà perquè a "les espanyes" no els hi interessa ja que com molts sabrem, un elevat percentatge del cost del petroli són impostos.

Salut i ànims!

Enric Caujapé ha dit...

Si, jo penso el mateix, llàstima que la gent que ens governa no pensin això ni de lluny, els hi interesa més especular fins que salta una espurna en forma de vaga, paro o manifestació per posar-s'hi i arreglar la coseta fins que torni a pasar.
El problema es que estem en un pais 100 x 100 depenent del petroli, gas, carbó, ferro, etcc de altres i quant aquells ens tanquin l'aixeta, riurem !!!.
estem fatal !!!

Anònim ha dit...

El que s'ha de fer en aquest país es conservar les reserves de matèries!

Aigua... resulta que fins fa dos dies teníem sequera, i ara com que ha plogut, donen llum verda a omplir piscines, regar camps de golf i gastar aigua en imbecilitats elitistes, en comptes de regular-ne el ús.

Carburants - Si tinguéssim un transport públic decent, molta gent deixaria el seu cotxe particular, en comptes de muntar aquestes tanganes de bon matí a les entrades, sortides i interior de Barcelona.
Clar que si has d'agafar el tren i no saps a quina hora arribaràs a la feina a ningú li fa cap mena de gràcia. I als caps menys, però si com a alternativa agafem el cotxe, tampoc t'assegures arribar a la feina a l'hora en punt.

En definitiva, i en aquest cas parlo de Barcelona, som massa gent, recursos bàsics els justos, massa gent elitista gens conscienciada... per que si ho poden pagar, per què no seguir amb el mateix estil de vida...? I a la resta, si no tenen aigua, que els fumin, la piscina ben plena i que em trobi el camp de golf ben apamadet.