Estimat Sr.Bicing.com(i atots els ciclistes per extensio)
Estimat Sr.Bicing.Com(dels.com de tota la vida suposso)
En primer lloc felicitarlo per la gran idea de negoci que ha tingut amb les bicicletes dels collons,ningu l hi pot negar que ha triumfat com l aspirina.
I casualment es va posar en marxar poc abans e les municipals,cosa que segur l hi va reportar algun vot al seu boss.
El poso en antecedents,jo soc un usuari habitual del carril bus/taxi.Porto un cotxe d aquells grocs i negres que es diuen taxi i no cabro com diuen els seus clients.
L hi explico;
Nosaltres quan conduim,em d estar molt atents al transit,igual que tots els conductors,pero a part em d estar atents a la gent que hi ha per el carrer,per si necesiten els nostres serveis,tambe,si anem ocupats,em d estar pendents del client que portem,de les seves deries i neures i de les seves instruccions,tambe,al circular per el carril de la dreta em de vigilar els que esperan el pas de semafor abaix de la vorera i dins el carril bus/taxi(aixi surten els primers quan es posa verd).
A part el carril taxi/bus,com el nom diu,circulen uns vehicles molt grans que son mala gent,els busus,aquets tenen la particularitat que foten el que volen perque son molt grans,son de la mateixa empresa que la guardia urbana i tenen bula per fer i desfer,i a sobre porten un cartellet darrera que segons l article 27 poden fer el que els hi surtis dels ous,fins i tot xafar un taxi si es necesari.
Aixo seria tot en aquet carril si fosim un pais respectuos amb les lleis,pero com no ho som...tenim en aquet carril mes gent.
Uns senyors,los "fregonetas"que paran on els hi rota i els has d anar esquivant.
Els tontets del poble(mossos.net i guardia urbana)que en principi nomes el tindrien que utilitzar en cas d emergencia.
Ambulancies repartin malalts,que tambe el tindrien que utilitzar en cas d emergencia amb tota la prioritat del mon,pero no quan fan reparto de de malalts.
Segons l hora,s apuntant al carril llestos sense ganes d esperar al seus carrils i mes tard ens podem trobar els camions de la colonia.
Ah i m oblidava,l enemic numero 1,les motos,de moviment imprevistos i adelantaments molt arrisgats.
Tot aixo ja l hi dic respectant les normes de curculacio,vigilant el transit i controlant el personal que circula per la borera.
I desde fa uns messos tenim els seus clients.
Els seus clients,a part de la bicicleta tindrien que rebre un llibret amb instruccions per circular.
Explicarlis la diferencia entre un carril bici i un carril taxi.
Explicarlis que estaria molt be portar un hermilla reflectant o cualsevol cosa per que els poguem veure.
Explicarlis que conduir per un carril taxi en contra direccio i de nit pot ser perillos.
Explicarlis que ja que enveixen un carril que no es el seu,que no circulin en parelel i ens deixin fer a nostra feina.
Explicarlis que quan un taxi s atura al carril bici,es un moment per carregar(no com quan ells ho fan per el carril taxi)i que no cal donar´l hi patades a la porta al taxi.
Explicarlis que pasar de la vorera al carril taxi sense mirar pot ser molt perillos.
Explicarlis que circular per la vorera es un perill per els vianants.
Explicarlis que si els moviments de les motos son molt imprevisibles,els seus(segons quins)ho poden ser mes,perque en poquet tros el moviment que poden arribar a fer pot variar molt de la trajectoria inicial que duien.
Despres els hi haurien de fer un psicotecnic perque la majoria son suicides en potencia.
I uns cursets per circular,ja que aqui s apuntat molta gent que feia molts pero molts anys que no duia bici i nomes els has de veure com la porten.
Un altre tema seria saber si aquets vehicles estan asegurats,perque clar ells circulen entre mitg d un munt de vehicles que paguem mes de mil euros l any per tindre asegurance i si ens donen u cop qui paga?
Despres tambe estaria be,que igual que els demes em de respectar normes de circulacio,ells tambe ho fesin,seria mes facil per tots.
Explicarlis que son aquells colors tant curiosos que hi ha a uns pals que es diuen semafor,cada color indica una cosa.
A mi em treuen punts si em paso,cosa que em pot suposar perde la feina i tot si em quedo sense punts mentres els ciclistes poden fer el que volguin?
El bicing a europa existeix desde fa molt temps,sobretot al nort d europa.paisos com suecia,d on suposo que ho han copiat,mal copiat per cert,perque alla es gratis.
La diferencia es que a aquets paisos,les ciutats han crescut amb les bicis,i per tant estan adaptades a elles com a la resta de vehicles,pero aqui no,aqui es va fer corrent per promocionar un nou candidat a alcalde i despres ja veurem que fem.
No es pot deixar anar de cop dos mil vehicles circulan a tort i a dret per tot arreu,sens e haber adaptat la ciutat al menys una miqueta,a ells.Es un perill per ells i per els demes.
I despres les "fregonetes"del bicing.com.
Habiam perque colllons les furgonetes de tota la ciutat han d aturarse als xamflans,amb un indicador horari(sino multa)i les del bicing.com poden aturarse sempre que els hi roti al carril taxi?a mes el temps que necesitin per moure bicicletes,ho fer un cafe o el que sigui.A mes normalment les bicing,com stoppers son aprop de les cantonades,perque arroseguin una bici(que te rodes) uns pocs metres tampoc els hi pasara res.
Pitjor ho tenen els que carregan caixes de begudes o de cualsevol cosa que no tenen rodes i be van a la cantonada.
En fi de moment aixo,miri que m habia aguantat fins ara,i aixo que molta gent ha parlat dels bicing.com pero la situacio comença a ser dramatrica,esperem que no adaptin la ciutat al bicing.com despres de que algun cicliste mori atropelalt per un bus,que tinguin a be fer ho abans.
Perque amb l exit que estant tenin aixo pot ser molt molt bestia com algu no posi orde...i com aquesta ciutat la policia esta cesada de les seves obligacions perque pobrets prou feina tenen en anar a la caça i captura de multes(nomes faltaria que a sobre tinguesin de fer de policies i posar orde).
En fi felicitats per l exit(a sobre a nosaltres ens va be perque ens treuen molta merda del damunt)i procurin adaptar la ciutat a la nova situacio.
EL LLORO DEL TAXI
Dedicat a tots els ciclistes...el tema de la vuelta a Espanya,en una edicio de principi dels 80´