diumenge, 4 d’octubre del 2009

CARRERS DE BARCELONA

L’altre dia portava a un cap el carrer Bac de Roda.

A mig camí, que anàvem molt callats, l’hi pregunto

- tu saps qui era en Bac de Roda??

- pues un puente

- no fotis!!! Es deia Francesc Macià i era el cap dels Miquelets i va ser penjat a Vic

Desprès vaig anar a recollir un client al carrer Pujades i tampoc sabia a qui era dedicat aquest carrer

- no se, sinó jugava amb el Barça no el conec

Aquí jo tampoc la vaig encertar, jo creia que era Nicolau Pujades, president de la Generalitat al 1455 pero no en realitat esta dedicat a Jeroni Pujades. Historiador, cronista i advocat barceloní.

Això demostra que ens treuen dels carrers transversals del example i molts ja no sabem qui eren.

Amb ho que he decidit obrir un bloc amb el nom i biografia dels que donen nom als carrers de Barcelona. Evidentment els articles no seran meus aqui, anirem “xuclant” informació d’on puguem.

Aquí teniu el link

http://carrersdebarcelona.blogspot.com/

13 carreres:

maria ha dit...

Tu si que en saps! I sempre fent país^-^.Com m'agrada...

Nits ha dit...

Una de cotilleo Ddriver:
En Francesc Macià era nascut a Roda de Ter i em sembla que es va casar amb la filla d'una casa que es deien els Bacs, d'aquí crec que li ve el nom...
Coses de la comarca natal Osona.

i això dels carrers es bona idea,així aprendré coses noves de carrers que sents cada dia i no saps ben bé d'on venen els noms.

Una abraçada!!!!

Nits ha dit...

Ui, acabo de visitar la pàgina i veig que ja ho saps, jeje...
He anat tard :(

Xaoooo

Assumpta ha dit...

Ostres!! No en tenia ni idea de que hi hagués "un altre" Francesc Macià!!

Saps moltes coses!! :-)

sargantana ha dit...

feina al canto!!
pero a que es interesant esbrimar totes aquestes coses?
anims!!

Salvador Macip ha dit...

Una bona idea. Reconec anar molt peix en el tema!

Taxioviedo ha dit...

hace un año o asì, yo ampcecè a hacer algo parecido, y todabia no he terminado con todo el callejero de oviedo-
usando tagzania, etiquetè muchas de las calles de oviedo, y ademas de dar la informacion de la que yo estaba interesado, añadia una breve biografia o explicaciòn sobre la efemèride que conmemora e l nombre de la calle,
te digo esto porque a lo mejor puedes usar la herramienta de tagzania en tu proyecto, animo!

Unknown ha dit...

Jo sempre faig conya en que tinc un carrer dedicat al meu Sant (Passeig de Sant Joan), un dedicat al meu cognom (Carrer Abat Safont) i un al meu aniversari (Carrer 26 de gener). Imagina't!

chamb ha dit...

el carrer on jo visc es diu Doctor Coca, no se d on deu venir,,,

Carquinyol ha dit...

Un bloc força interessant aquest que recomanes !!

nur ha dit...

quina canya! però quants blocs tens tu? :)

bajoqueta ha dit...

És ben cert que coneixem poc la història del nom del carrer. Una bona idea!

Salvador Macip ha dit...

Per cert, has vist que has sortit al diari?

http://multimedia.avui.cat/pdf/09/1008/091008sup_a002.pdf