divendres, 29 d’agost del 2008

TAXIMETRISTA



L´altre dia a la nit m’atura un home..

- a Mallorca con Balen

- Balen?

- si eso me han dicho

- Serà amb Bailen no?

- Ahh posiblemente,perdone jo soy Uruguajjjjo

- No,tranquil jo pregunto per no portar-lo a un lloc que no sigui

- bien,ja se,jo soy taximetrista en mi país

- que tu que ets?

- Taximetrista

- Cony i això??

- el mismo trabajo que vooos,com lo llamais vooos

- taxista

El vaig deixar i pensant pensant potser si te raó i jo soc taximetrista en comptes de taxista.

Taximetrista,tenint en compte que del grec ve taxi(tases) i metro,deu ser el tio que compte les tasses per metros,que això es el que faig jo.

Taxista deu ser el que fa tasses,i jo no les faig,jo les aplico,això ho son els senyorets del Area metropolitana(uyyy quan s´enterin).

De fet,taxista em sembla que nomes es fa servir als països llatins,a altres llocs es conductor de taxi(taxi driver,cab driver) que tampoc deu estar ben dit. Les tasses no es poden conduir oi?aixx rotllo filosòfic avui o filològic.

EL LLORO DEL TAXI

Apa,com estic gandul un altre del mateix del altre dia,aquesta es la que mes m´agardava a mi d´aquet noi,el maxi anava molt be per treballar,tenia varius breaks que donaven molt de joc

9 carreres:

Anònim ha dit...

He visto en google,que si,taxista viene de taximetro,pero taxi en griego es orden o clase.

ddriver ha dit...

mANGAS
No se,simepre havia entendido que taxi=taxes

Anònim ha dit...

Si,ahora he visto en el drae que taxi en griego es tasa,
http://buscon.rae.es/draeI/SrvltGUIBusUsual?TIPO_HTML=2&LEMA=tax%C3%ADmetro

en otras paginas dice lo de orden,y tb he visto otro que dice que viene de un holandés que se llamaba Von Taxi

Lula ha dit...

Ddriver... pots treballar de taxista o de taximetrista o de lu ke sigui, però ets molt més que això, i tant!!

Rick Ashley... una mica homo no?

Besotees

Assumpta ha dit...

Doncs a Argentina n'hi diuen "tachero"... ara bé, no sé quin orígen té :-)

Carme Fortià ha dit...

doncs a partir d'ara a trucar el taximetrista! Bona aquesta!

ddriver ha dit...

Lula
molttes gracies maca
Homo???la seva dona te un bon apanyo http://www.digitalhit.com/galleries/22/1/29
assumpta
A Argentina fan coses molt extranyes com voler el Messi per un jocs olimpics
Carme
Doncs a trucar força que la feina esta molt fotuda

Rita ha dit...

M'encata la imatge del taxímetre antic...
Petons, taximetrista! ;-)

Ferran Porta ha dit...

és fantàstic, això de les diferents paraules en diversos països. Una amiga argentina m'explicava, fa un temps, que tenia a casa una "pava eléctrica". Eing???? Va flipar amb la cara que vaig posar -tu diràs- i em va explicar que una "pava eléctrica" és, a l'Argentina, un escalfador d'aigüa :-)

M'encantava Astley! Quins records...

Salut.